נשים ישראליות, קסם יווני!

קורפו, ספטמבר 2022.

היעד שכבש אותי עוד כשהגעתי לבקר בו עם אמא שלי כשנסענו לחקור קצת את שורשי המשפחה שלנו שהחלו בקורפו ונעו משם לטרייסטה באיטליה.

כשהגעתי לקורפו בפעם הראשונה לא ידעתי שאוביל טיולי נשים.

כשהגעתי לקורפו בפעם הראשונה עוד לא נולדה לי "טיוליידי".

אבל כמו שאומרים, שום דבר לא קורה סתם, והמשיכה שלי לאי היפה הזה, האי היווני-איטלקי שלי, וללא ספק האי הכי אלגנטי בין איי יוון, לא נולדה מכלום. לכל דבר יש סיבה. והשם "ozmo" המופיע על לוח ההנצחה בבית הכנסת בקורפו, הוא כנראה הסיבה לכך שאני שם, בת למשפחת אוזמו (מצד סבי) ששורשיה בקורפו, משפחה שרבים ממנה נספו בשואה, והנה אני ישראלית גאה, סוגרת מעגל עם שורשיי ומביאה איתי קבוצות של נשים ישראליות שבאות ליהנות מהאי היווני המושלם הזה, וגם לשמוע קצת את סיפורה של הקהילה המפוארת שחייתה שם.

ומה עוד היה לי בטיול הזה? אתגר השמות!

שלוש רותיות – כן, 3 רותי בטיול אחד, וכל אחת הביאה איתה צבע שונה, צחוק והומור, וביחד זה היה נפלא.

2 רחליות – שונות זו מזו באנרגיה, ומשלימות לנו ביחד קסם של צחוק, רגש ועדינות.

1 חנה ו-1 חני – כנראה שילוב מנצח בכל טיול שלי, ונראה שהן חנה וחני שמשלימות זו את זו לתפארת.

16 נשים, רובן הגיעו סולו, ללא חברה שהן מכירות. רובן יצאו איתי בפעם הראשונה ללא היכרות מראש, אלא רק לפי האינטואיציה, בחירת היעד ואולי גם קיבלו כמה המלצות.

התחלנו עם המון סבלנות של תורים ארוכים בנתב"ג אבל עם הנחיתה בעיר היפה, הכל נשכח והבנות התמסרו לעיר היפה שנראית קצת כמו איטליה, קצת כמו פאריז, ובין הסמטאות שלה היא גם קצת מזכירה את יוון.

בערב חגגנו יום הולדת שפתח את הלב של כולנו לשמחה וחיבור, ומשם הכל זרם כמו הסירה של אנטוניס שהפליגה על הים. זה טיול מהנה, מפנק, שמח, מלא מוסיקה ואוכל מעולה, מלא שמיים כחולים ומים ירוקים, מלא שמלות לבנות וסלט יווני – אבל זה היה טיול שבו כמעט כולן חוו חוויות פנימיות אישיות. גם טיול הכי לייט כמו אי יווני (בניגוד לטיולי מסע עוצמתיים כמו צפון יוון, קוסטה ריקה או הודו), גם טיול כזה הופך לרבות מהנשים שהגיעו איתי, למסע פנימי של גילויים בתוך עצמן.

לגלות את הפחדים. (מים, סירה מיטלטלת, לחזור בלילה לבד בכפר המאוד בטוח אבל הסביבה לא מוכרת, להכיר נשים חדשות, לישון עם מישהי בחדר שאת לא מכירה…פחדים אמיתיים).

לגלות איך את מתמודדת איתם (הבנות מרימות לך, עוזרות, מחבקות, הכפר מתגלה כמקום הכי ידידותי וגם בלילה, כשחשוך, שום דבר כבר לא מאיים, המים מזמינים לטבול אז נכנסים אליהן בזהירות ומתמכרים, הגלים שעשו לך קצת סיבובי ראש, לא נעים, אבל הבנות כל כך תמכו עד כי גם זה עבר).

לגלות את הצבעוניות שבך – את מתלבשת בבוקר, שמלה וכובע, ואת מרגישה אישה במלוא עוצמתך גם כשעברת הרבה את גיל 60, מרגישה שאת חיה, תוססת, מלאת תשוקה לנסוע, להכיר, לאכול, להעז.

לגלות שאת חברותית ופתוחה – גם כשאת באופייך יותר מופנמת וסגורה.

לגולת שאת יודעת גם לקחת רגע לעצמך ולא מפחדת להיות בו – גם כשאת בטוחה שבלי חברה צמודה את לא תעזי לצאת לטיול. והנה העזת.

לגלות שגם כשיש פערי גילאים – פה נשים בנות 52 ושם נשים בנות 72 – רב המשותף שלכן על השונה, ואת מוצאת את היופי בפער הזה, את מתבוננת על נשים שיצאו לטייל בגיל 72 (רות סולומון הנהדרת עוררה בנו השראה אמיתית) ואת מבינה שגיל זה מספר והכל בראש – ואת מתמלאת רצון לצעוק שעכשיו את בגיל שבא לך לטרוף את העולם, את החיים, ולכבוש ארצות מפה ועד אנטרקטיקה!

לגלות שגם אם את אומרת שאת לא מצטרפת לטיול רוחני, את יושבת במעגל נשים בסקרנות והתרגשות, ומשתפת, ומשתתפת, ופורקת, ואומרת מילה טובה למי שצריכה אותה, ומקבלת חיבוק של העצמה כשאת צריכה אותו.

כל הערכים הנפלאים האלה מתגלים במלוא תפארתם בטיול נשים.

וגם אצלי – תמיד יש גילויים, תמיד יש שיעורים. כמי שמובילה ומנהיגה את הטיול, מוכנה לשמוע פידבקים, כי יודעת שמהם אני לומדת. מוכנה להודות על טעות – כי יודעת שמשם אפשר לצמוח. מוכנה לעשות שינויים באון ליין – כי יודעת שמהם לומדת להיות גמישה. מוכנה להכיל גם ברגעים שאני עייפה – ויודעת כי זו הסיבה שאתן כאן. שאתן סומכות עליי שאהיה בשבילכן, שאשמור עליכן, שאפתיע אתכן, ושאעניק לכן את החוויה הכי טובה שאני רוצה לתת לכן – כי מגיע לכן.

שני טיולי הקיץ ביוני וספטמבר הסתיימו כמו עונת התיירות שנגמרת בקורפו.

התושבים מתכוננים לסגור את בתי המלון והמסעדות, את הטברנות ובתי הארחה.

חלקם ינוחו, חלקם יצאו לחופש בעצמם, וקצת לפני העונה הבאה הם יתכוננו שוב להסתערות הגדולה של התיירים על האי הנפלא הזה.

גם אני אשוב, בלי נדר כמו שאומרים אצלנו, ואביא איתי עוד נשים, לטעום קצת מהקסם היווני!

ואסיים בציטוט משעשע מתוך הסרט הנפלא "החתונה היוונית שלי":

"הגבר הכי חשוב בבית, משפחה פטריארכלית, אבל האישה קובעת הכל"

 

דילוג לתוכן