אז מה הקטע הזה עם העצמה נשית?

כשאני מפרסמת את הטיולים שלי, או כשאני מדברת עליהם, לפעמים בשטף הדיבור והשיחה אני משתמשת בביטוי הזה, ולפעמים נמנעת.
בעידן ש"העצמה נשית" הפך לספק טרנד שחוק ספק קלישאה, אני צריכה לבחור איך להגדיר את החוויה בטיולים שלי, או לתאר את רוח הטיול.

אז קצת שיתופים מהניסיון והחוויות:

העצמה נשית זה כשיש לי חבורת בנות דומיננטיות בטיול, מובילות, כאלו עם איכויות של מנהיגות, בעלות סיפורי חיים חזקים – אבל לאורך הטיול הן מזהות את הבנות היותר מופנמות בטיול, את אלו שלוקח להן זמן להתקלף, להיפתח, לשחרר ולשתף. העצמה נשית זה כשהן רואות אותן, ומרימות אותן, ולא משאירות אותן מאחור, אלא גורמות להן להרגיש חלק מהקבוצה.

העצמה נשית זה כשאנחנו יושבות במעגל היכרות, בטווח גילאים של הכי צעירה בת 45 והכי ותיקה בת 75, ועדיין מוצאות חיבורים, עולמות משותפים, ולגיל אין משמעות, והותיקה משמשת השראה לצעירה, והצעירה נותנת בוסט של אנרגיית חיים לזו שמבוגרת ממנה.

העצמה נשית זה כשאנחנו מתכוננות ליום אדוונצ'ר בקוסטה ריקה, לרכב על סוסים ולעשות קנופי (אומגה) וכולנו (גם אני כל פעם מחדש) חוששות, פוחדות, מתלבטות, מהססות, ונותנות זריקות אומץ אחת לשניה. עולות על המתקן וצועקות זו לזו: "אחותי, הקפיצה הזו בשבילך!!" ומזנקות , מתגברות על הפחד, מרגישות ששותות מיץ נעורים, ומבינות שהכוח שנתנו אחת לשניה תוך כדי צחוק, הומור, פחד והתגברות – זה מה שנתן לנו את הכוח להתמודד, ולנצח!

העצמה נשית זה כשאנחנו צוחקות במעגל היכרות מכל הסיפורים שעולים, אבל כשמישהי מספרת איך התגברה על מחלה קשה, או איך איבדה את בנה כשהיה רק בן 29 – אנחנו שם בשבילה. עוצרות, לחבק, להקשיב, לעטוף. אנחנו מאפשרות לה להיות בתוך הכאב , להביא אותו לטיול ולהבין שכל קשת הרגשות מתחברת בטיול אחד.

העצמה נשית זה לרקוד, לשמוח, להרגיש את אנרגיית החיים, ולהבין שפתאום הכל נהיה קל יותר בגוף, והכאבים נעלמים, וגלי החום מתפוגגים, וכל השיגעון השמח הזה הופך להיות דרך חיים לבריאות הגוף והנפש.

העצמה נשית זה להבין שהגעת לבד לטיול, ללא חברה ועוגן, ואת פתאום מגלה תוך כמה ימים שאת יכולה. את נזכרת איך זה כשהיית פעם צעירה, בתיכון, בצבא, בעבודה הראשונה, והכרת אנשים חדשים, ולא פחדת, ויזמת קשרים. ופתאום בגיל 50+ 60+ את חוזרת להיות מה שהיית פעם, ורואה שאת יכולה לבד, שאת לא תלויה באף אחת/אחד, ושאת אישה עצמאית שיודעת להוביל את עצמך.

העצמה נשית זה כשאת מבינה שאת החלומות שלך את חייבת להגשים לעצמך, ושאת מביאה את עצמך כלכלית, רגשית ונפשית לעצמאות ולחופש. וכשאת חושבת על טיול לחו"ל את מבינה שזה הזמן שלך והחיים קורים כאן ועכשיו.

זה קורה בטיולים שלי מבוקר עד ערב.
זה קורה באוטובוס.
בארוחת הבוקר.
בפעילות חברתית.
זה קורה בלילה בחדר.

העצמה נשית זה לא "חפירות", או מעגלי נשים טקסיים מלאי פאתוס ורוחניקיות. 

העצמה נשית זה החיים עצמם!!

דילוג לתוכן